tisdag 8 mars 2011

PANCAKE TUESDAY!


Huuh det har hänt mycket sen senast. I lördags var jag och Thomas och kolla på fotboll med Jason från köket. Jason är en tvättäkta fotbollshuligan så vi var lite skraj på vägen till County Ground. Men allting gick lungt till och vi fick känna äkta brittisk hospitality och fin atmosfär under matchen. Tyvärr slutade matchen 0-0 men jag kom ändå hem med en Swindon Town tröja. En snabbis via Burger King och sedan bar det av hemot för att byta om och gå på jobb. Jag kände mig uppskattad då jag kom på jobb och fick hjälpa chefen med middagsserveringen på tuman hand. Det var jävla mycke folk men jag klarade av det med flying colors. På söndagen hände inte så mycket på jobbet men på kvällen åkte vid me Rumänerna John och Marius till Empire Cinemas. Där såg vi The Rite med Anthony Hoppkins, kan varmt rekomendera filmen för alla, väldigt bra skådespeleri av Mr.Hoppkins. Måndagen gick förbi i en hast.
Idag var det Pancake tuesday. Läste en intressant artikel om pancake tuesday around the world. Om finland stod de att vi åker pulka, äter plättar och ärtsoppa samt att vi binder fast benet från en skinka i ett snöre och snurrar det i luften så att det skapar ett visslande ljud. Undrar var den mystiska informationen kommit ifrån? Det bar av till London där jag mötte upp Sonja och vi strosade runt i Camden och snackade skit halvadagen. Man han ju också avnjuta en sugar, cinnamon and lemon crêps dagen till ära. Sedan var vi och åt middag med hennes studie- och resekamrater på Bella Italia. Man kan ju direkt inte säga nej eller klaga då man får chansen att äta middag med 5 snygga tjejer. Efter middagen blev det ett snabbt besök till Liverpool Street och sedan hem i tid för att se andra halvleken av Barcelona - Arsenal. Matchen snurrar som bäst på en Dansk stream från en provider som kallar sig för danish delight...

Inga kommentarer: