måndag 14 mars 2011

Ett sug efter kultur



Idag vaknade jag upp och kände ett stort behov av allt som är fint här i livet. Så jag åt en stadig frukost klädde på mig och tog mig ut i solskenet och gav mig av till Oxford. Väl framme strosade jag runt och njöt av vädret och besökte det natur historiska och arkeologiska muséerna. Såg bland annat en utställning om vapnens utveckling, body art och dinosaurier. Hittade även en bokhandel som hade det fina erbjudandet "every book inside £2" så jag köpte en klassiker av Jules Verna och fortsatte min utforskning av högkulturens mecca. Man blir ju också hungrig. Gick spontant in på Jamie Olivers Italienska restaurang och bad om ett bord för en. Satte mig ner beställde ett Glas med Primitivo och en portion pasta med kapris, ajovis, chili och oliver. Som efterrät blev det Affogato. Jag har inte varit en stor fan av Primitivo tidigare men under dom senaste veckorna har jag utvecklat en konstigt varm relation till den druvan...Matre Santa! Nu ska ja fortsätta slöa so Good Night Lads And Lasses!

1 kommentar:

Inga-Lena sa...

Verkar som du haft en underbar dag!