måndag 17 januari 2011

Engelsk mat...


Okej nu är det dags att ta ut lite frustration över maten i det här landet. Det börjar smaka trä med vitt bröd och franskisar till allting. Dessutom finns det nästan inget salt att lägga på brödet på morgonen bara den där konstiga smörjan Marmite så det är sylt och marmelader som gäller. Så det är bäst att man håller sig aktiv på gymmet för att inte växa sig till storleken av Volvo XC90. Brygg kaffe är bara att drömma om då det endast används snabb kaffe över allt. Tee dricks i massor men den allmänna kvaliteten på teet är inte så hemskt bra. Jag förstår helt enkelt inte hur vissa av de här människorna kan leva på en diet vars hörnstenar är snabb kaffe, vitt bröd och franskisar? Man saknar faktist kokt potatis, en fresh sallad och lite frukt! Men jag är inte kinkig så jag äter vad det som bjuds. Måste nog säga att rostbröd med lemoncurd tillsammans med kaffet på morgonen är guldvärt!

3 kommentarer:

Petra sa...

Här äts det också vitt bröd, som smakar sötare än hemma, och det sku vara såå gott med rågbröd... :)
Om du äter franskisar till allt så äter vi ris minst en gång om dagen, potatisen är svindyr!
Frukter finns det däremot gott om, men vi har hittills hållit oss till säkra saker som bananer och äpplen. :)

Anonym sa...

Steker de i smör eller margarin?
Jag hade kunnat äta kött, ägg och svamp om det steks i smör. Men är det margarin så går det bara inte.
Och jag som ska åka dit.

Unknown sa...

Det mesta steks nog i olja på restaurang kök, baconet får såklart stekas i sitt egna fett. Men satsa på att käka en riktig full english det är så jävla gott!